fredag den 11. maj 2012

Nr.25 Stenalderbrød... UDEN mel.


Om der virkelig blev bagt denne slags brød i stenalderen....? Det skal jeg ikke kunne sige, men hvis det er tilfældet, så forstår jeg virkelig ikke hvorfor man holdt op.Det er et helt utrolig lækkert og meget mættende brød. 
Opskriften har jeg fra Elly (svigermor, som altid er en del længere fremme i opskrift-skoene end jeg). Det er let som at klø sig i nakken og så går det stærkt, lige noget for mig.

Opskrift:

150 g græskarkerner

150 g solsikkekerner

150 g mandler

150 g valnødder

150 g hørfrø

150 g sesamfrø

7 æg

1, 3 dl olie

2, tsk salt


Sådan gør man:

1. Bland det hele 
2. Kom det i en smurt form
3. Bages en time i varm ovn på 160 (ikke varmluft). 
4. Spis det!


Variationer:

Jeg har endnu ikke kastet mig ud i eksperimenter med denne opskrift, men det skal jeg bestemt!
Tænker det må være lækkert med tynde æblebåde i..... Eller abrikoser.... måske med hasselnødder....

Hvis du bager det med noget andet og lækkert så skriv det endelig i en kommentar hertil....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar