fredag den 11. maj 2012

Nr. 26 Guf-...øøøh "brud"?


Hos Mette H (som er et helt særligt menneske: ) hedder det "Gufkugler", og det er fordi Mette triller de fineste lækreste kugler, som hun har været så sød at servere for min familie og jeg... Og opskriften, den har jeg fået, ca... 
For den opskrift jeg fik lyder således: 
Du kan fx lave den med dadler, rosiner, kokosmel, mandler, hasselnødder, havregryn, og vigtigst kokosolie :-) Trilles i lakridspulver...?

Jeg gør således:


1 håndfuld af flg.:

 Tørrede hakkede dadler
rosiner
Mandler
Hasselnødder/el parenødder
kokosmel
ca. 4 spsk kokosolie

Dette blendes rigtig godt sammen, evt af flere omgange 
(deles op i ca 5-6 portioner , så kan blenderen bedre klare det)


Bland med 1 -2 håndfulde havregryn

Og eventuelt:
kakao
revet appelsinskal
hakket syltet ingefær
mynthe
chili
hvad du nu er til...


Blande, blande, blande

Tril til flotte kugler som Mette, eller gør som jeg, meget utålmodigt:
Mas det ned i en form...Mase, mase, mase... 
Låg på
På køl

Bryd det og nyd det!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar